Algemene informatie producten HVE

Levertijden en uitleveringen:

Wij verzenden met TNT-post. TNT-post levert in principe de volgende dag bij u af. Indien u niet thuis bent, zal de besteller proberen af te leveren bij de buren of later terug te komen, maar dat kan per gemeente verschillen.

Indien u met spoed iets nodig heeft kunt u ook vragen om een eerdere levering.
Speciale spoedzendingen met een koerier zijn ook mogelijk dezelfde dag, maar daar zijn wel extra kosten aan verbonden.

Voorraad en levertijd:

De meeste producten zijn bij onze leveranciers op voorraad. Toch kan het zijn dat een artikel even niet op voorraad is.
Indien uw bestelling compleet is op een artikel na dat er even niet is, doen wij er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden. In zo'n geval wachten wij maximaal een week met het compleet maken van de order. Indien door onvoorziene omstandigheden de order dan niet compleet zou zijn, sturen wij de order op en zal het missende artikel worden nageleverd.

Ruilen:

Het zou kunnen voorkomen dat u een artikel wenst te ruilen. Normaal gesproken kan dit voor bedrijven niet maar voor een particulier wel maar dan binnen 3 dagen na levering. Steriele producten kunnen nooit geruild worden.
Toch kan het ook bij bedrijven gebeuren dat er iets verkeerd is besteld. Uiteraard kunnen wij altijd kijken of wij u toch kunnen helpen, dus bel of mail, maar dan wel binnen 3 dagen na levering.

Minimale bestelhoeveelheid en "Klein-Order-Toeslag":

Wij kennen geen "minimale bestelhoeveelheid". Bestellingen boven de € 200,-- (excl. b.t.w.) worden gratis thuisbezorgd. Helaas moeten wij orders onder de € 200,-- belasten met een z.g. "klein-order-toeslag" van € 10,-- In deze kosten zitten uiteraard ook de bezorgkosten en de afhandelingskosten. 
Het is dus goedkoper om indien u een orderwaarde heeft van bijvoorbeeld € 190,-- even iets bij te bestellen zodat u over de € 200,-- uitkomt, dat scheelt u € 10,-- (excl. b.t.w.)

Manco's:

Onze bestellingen worden zorgvuldig gepakt en per artikel gecontroleerd. Toch zou het kunnen gebeuren dat er een verkeerd artikel of een verkeerde hoeveelheid is geleverd. Gelukkig gebeurd dit maar heel weinig, maar het is wel belangrijk dat u uw bestelling aan de hand van uw pakbon goed controleert. Indien u van mening bent dat er iets verkeerd is geleverd of een aantal niet klopt: bel of mail binnen 3 dagen na levering. In ons computersysteem kunnen wij dan uw bestelling controleren en zien wat er eventueel is misgegaan.
Het kan ook voorkomen dat TNT-post een doos te weinig heeft afgeleverd. Op iedere geleverde doos zit een sticker met een barcode. Vlak in de buurt van deze barcode kunt u lezen hoeveel colli (dozen) er zouden moeten zijn. Staat er bijvoorbeeld "collo 3 van 4" Dan heeft u nu doos nummer 3 van de totaal 4 geleverde dozen. Indien u minder colli heeft ontvangen meldt dit dan gelijk aan de bezorger. Door het computersysteem van TNT-post heeft de bezorger dit meestal ook al in de gaten en in de praktijk komt dan de niet geleverde doos een dag later. Indien de manco doos de dag later nog niet is ontvangen dient u ons direct te bellen of te mailen zodat wij aktie kunnen ondernemen. Indien u later dan 3 dagen pas contact met opneemt, kunnen wij niet meer in het systeem van TNT-post zien wat er mis is gegaan en vervalt uw pakket garantie.

Beschadigingen:

Wij verpakken uw artikelen zo goed en shockprof mogelijk maar toch zou er tijdens het sorteer- en bezorgproces iets mis kunnen gaan. Gelukkig gebeurd dit in de praktijk maar zeer zelden.
Indien de bezorger een pakket bij u aflevert in een beschadigde of opengesprongen doos, dient u dit direct aan de bezorger te melden en op de dag van aflevering per mail of telefonisch aan ons. Maak indien mogelijk een foto en mail deze mee. Achteraf claimen van beschadigingen is niet mogelijk.